صنعت متفاوت توریسم در ترکیه
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

صنعت متفاوت توریسم در ترکیه

قطب گردشگری آسیا اروپایی

صنعت توریسم ترکیه از محبوب ترین صنایع در حال رشد می باشد که سالانه بالغ بر ۴۰ میلیون گردشگر را به خود اختصاص داده است. ترکیه رتبه ۶ جهانی را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده است. افراد زیادی هر سال ترجیح می دهند که ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود در نظر بگیرند. دولت ترکیه تسهیلات ویژه ای را برای گسترش این صنعت برداشته است به خصوص برای سرمایه گذاری در ترکیه در این بخش امکانات زیادی را در نظر گرفته است تا بتواند صنعت توریسم در ترکیه را به یکی از ایده آل ترین صنایع برساند.

ترکیه را می توان کشوری نامید که شما می توانید تلاقی قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و البته که خاورمیانه را در آن مشاهده نمایید و البته که می توانید ۴ فصل در همان زمان، با توجه به حضور در محل اقامت خود تجربه نمایید. تجربه چهار فصل زیبا در ساحل های منحصر به فرد که از دریای سیاه تا کوه های باشکوه جنوب و همچنین مکان های تاریخی که به مدت ده ها قرن در آناتولی حضور داشته اند را برای شما به یاد ماندنی می نماید.

استانبول و آنتالیا در صدر جدول صنعت توریسم در ترکیه

بسیاری از گردشگران بیشترین جایی که برای سفر به ترکیه ترجیح می دهند شهرهای استانبول و آنتالیا می باشد. استانبول به دلیل شهرت جهانی خودش هر ساله میلیون ها گردشگر را از کشورهای مختلف به خود جذب می نماید.  این در حالی است که آنتالیا به دلیل طبیعت بی نظیر خودش، گردشگرانی را به خود جذب می نماید که در پی تعطیلات ساکت و آرام در یک شهر ساحلی می باشند.  تعداد گردشگران هر ساله افزایش پیدا می کند مثلا در سال ۲۰۱۵ تعداد گردشگران کل در ترکیه بالغ بر ۲۵.۳ میلیون نفر بوده است در حالی که در سال ۲۰۱۶ به ۳۶.۲۰۰ میلیون و در حال حاضر به بالای ۴۰ میلیون گردشگر در سال رسیده است. البته نوسانات سیاسی در تعداد گردشگران و کلا در صنعت توریسم در ترکیه تاثیر گذار می باشد.

هتل های ۵ ستاره

ترکیه با دارا بودن بیش از ۶۰۰ هتل بین المللی ۵ ستاره در سطح بین الملل گام بزرگی را در جذب گردشگران خارجی برداشته است. البته نیمی از این هتل ها در شهر توریستی آنتالیا قرار دارد. بهترین زمین های گلف اروپا، زمین های فوتبال، چشمه های آب گرم و …  در آنتالیا واقع شده است که سبب گردیده یکی از مقصدهای مورد علاقه گردشگران خارجی باشد.بر اساس اطلاعات گردشگری Euromonitor International، آنتالیا در میان۱۰۰ شهر پربازدید دنیا در سال ۲۰۱۵  با تعداد ۱۱.۱ میلیون بازدی کننده و گردشگر معرفی شده است.

مکان منحصر به فرد برای گردشگری در طبیعت

در ترکیه می توانید مناظری را ببینید که در کشورهای دیگر چنین زیبایی های طبیعی یا وجود ندارد و یا انگشت شمار می باشد. مکان هایی که در فصل تابستان مملو از توریست می باشد به مانند پاموک کالا، کاپودوکیا، کارادنیز و جاهای دیگر که بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که فصل زمستان را در آن جا بگذرانند و از چشمه های آب گرم، پیست های اسکی  کوههای اولوداغ و پالاندوکن و … لذت ببرند.

دریا، شن و ماسه به همراه خورشید

کشور ترکیه، یک کشوری می باشد که  از سه طرف توسط دریا احاطه شده است سواحل دریای اژه به همراه سواحل زیبای دریای مدیترانه و همچنین سواحل دریای اژه جنوبی که معیارهای لازم و استانداردهای مکفی را برای پاکیزگی و ایمنی  از ویژگی های آن به حساب می آید. در سال ۲۰۱۷ در سواحل اژه بالغ بر ۴۵۴پلاژ وجود داشت که در طول خط ساحلی ۷۲۰۰ کیلومتر ترکیه توانسه بود جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده بود. البته که یونان و اسپانیا را می توان از رقبای اصلی ترکیه به حساب آورد.

آلتین‌قلعه؛ قطب جدید گردشگری ترکیه

تراورتن‌های زرد رنگ منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب می کند.

تراورتن‌های استخرهای آب‌گرم منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه به دلیل گوگرد موجود در آب زرد رنگ است و شباهت آن به پاموک قلعه باعث شده تا توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب کند.

صالح آیحان استاندار سیواس در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: به دلیل آب زرد رنگ٬ این منطقه به آلتین قلعه (قلعه طلایی) شهرت دارد. برای معرفی جاذبه های گردشگری آلتین‌قلعه سرمایه گذاری های زیادی انجام دادیم. اینجا پاموک‌قلعه زرد رنگ ترکیه است.

وی افزود: پروژه های جدیدی در این منطقه احداث می کنیم و حدود هفتاد درصد از فعالیت ها در این زمینه به پایان رسیده است. اینجا مروارید زرد رنگ استان سیواس است.

عید نوروز متفاوت با سفر به کشور ترکیه

ترکیه کشوری است مملو از زیبایی و جاذبه گردشگری که جاذبه های تاریخی و توریستی آن در سرتاسر شهرهای آن پراکنده شده است. به هر جای این کشور که بنگرید می توانید گنجینه ای دل انگیز از تاریخ و آداب و رسوم مردم آن را بیابید. این گنجینه ها در فصل بهار و یا همان نوروز جلوه ای خاص دارند که با شکوفه های رنگارنگ بهاری جذاب تر می شوند.

استانبول، شهری زیبا و باشکوه است که در واقع پایتخت فرهنگی ترکیه محسوب می شود. این شهر در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد و جذابیت های متفاوتی را برای توریستان ارائه می دهد. کاخ ها و قصرها، مساجد، پارک های ملی و تاریخی، موزه ها، پل ها، کلیساها، مراکز خرید و ... 

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه یکی از بزرگ ترین کلیساهای جهان به شمار می آید که قدمت آن به دوران سلسله عثمانی بازمی گردد. امروزه این مسجد تبدیل به موزه ای شده است که فرهنگ و هنر ترکیه را برای همگان به تصویر می کشد. این مسجد نماد اصلی شهر استانبول است که بوی معنویت و تاریخ را به مشام علاقمندان تاریخ می رساند.

شهر کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی یک شهر ساحلی است که در جنوب شهر ازمیر قرار دارد. طبیعت زیبا و رویایی، سواحل دوست داشتنی، تفریگاه های متنوع و .. در این شهر هر ساله مملو از گردشگرانی است که از نقاط مختلف جهان برای گذراندن اوقات فراغت خود این شهر را انتخاب می کنند. مکان هایی مانند دروازه قلعه، دیوارها، ارگ قلعه، کاروانسرای و ...

پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

این پارک ملی در استان آیدین واقع شده است و تا شهر کوش آداسی فاصله کمی دارد. این پارک از پیشروی دریای اژه ایجاد شده است که در واقع یکی از نواحی مندرس است. پوشش گیاهی بی نظیر این پارک در کنار لاژهای شنی و دره های سنگی صحنه های فوق العاده را ایجاد کرده اند.

شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا در جنوب غرب ترکیه واقع شده است و آوازه زیبایی های آن در سرتاسر دنیا پراکنده شده است. این شهر ساحلی توسط شخصی به نام آتالوس احداث گردیده و قدمت زیادی دارد. فرهنگ ترکیه را می توان کوچه و خیابان های آنتالیا و حتی در وجود مردم مهربان و خونگرم آن احساس کرد.

منطقه بلک آنتالیا

اگر به دنبال آن هستید که در یک منطقه لوکس و شیک تفریح و استراحت کنید، بلک همان جای ایده آل است. بلک دارای کلوپ ملی گلف است و در طی سال ها توانسته است نام بهشت گلف بازان را به خود اختصاص دهد. در بلک می توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید و از بهترین غذاهای سنتی ترکی بچشید. هر چیزی که برای تفریح لازم است در این شهر فراهم شده است تا مسافرین بتوانند اقامتی رویایی داشته باشند.

منبع: تیتر برتر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.